גנץ אישר: יורחב המכשול בקו התפר בצפון השומרון

קובי פינקלר No Comments on גנץ אישר: יורחב המכשול בקו התפר בצפון השומרון

שר הביטחון גנץ אישר את תכנית משרד הביטחון להרחבת העבודות להקמת מכשול קו התפר בצפון השומרון ב-50 ק"מ נוספים, עד לישוב אורנית

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תמונה: אריאל חרמוני, וידאו: ניקול לסקבי – משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, ערך היום (שני) סיור במרחב התפר, באזור מעבר סאלם, יחד עם מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, ראש אג"ת אלוף יעקב בנג'ו, ראש מנהלת גבולות ותפר תא"ל ערן אופיר ומאו"ג איו"ש תא"ל אבי בלוט.

במסגרת הסיור קיבל שר הביטחון סקירה אודות התקדמות בניית מכשול התפר והמכשול הצפוני. שר הביטחון סיכם במסגרת הסיור את כלל הפעולות שהובלו בשנתיים וחצי האחרונות בתפר, בגבול רצועת עזה ובגבול הצפון.

בשטח התקיים דיון אודות התוכנית שמקדמים משרד הביטחון וצה"ל לשילוב בין חומה וגדר "שעון חול". השילוב של חומה וגדר יאפשר להרחיב את פרויקט התפר שנערך במסגרת מבצע "שובר הגלים" ויאפשר בנייה של עשרות קילומטרים נוספים, תוך צמצום משמעותי בעלויות.

לפי הסיכום המכשול הנבנה יכלול שני מקטעים:

– 50 ק״מ של חומה עם אמצעים טכנולוגיים מסאלם בצפון השומרון עד למעבר תאנים. מקטע זה נמצא בתהליכי בניה ומתקדם על פי הקצב המתוכנן.

-50 ק"מ נוספים ממעבר תאנים לישוב אורנית יתבססו על גדר ״שעון חול״, בדומה לגדר שנבנתה במכשול הביטחוני בגבולות עזה, מצרים וסוריה. העבודות במקטע זה צפויות להתחיל בחודשים הקרובים.

שני סוגי המכשול, החומה והגדר, יכללו גם אמצעים טכנולוגיים, וצפויים להשלים יחד מקטע באורך כולל של כ-100 ק״מ, שיחליפו את הגדר שנבנתה בקו התפר לפני כ-20 שנה. את העבודות מובילה מנהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון, יחד עם אגף ההנדסה והבינוי ופיקוד המרכז בצה"ל.

שר הביטחון בני גנץ: "בשנתיים האחרונות אנחנו מקדמים שורה של פעולות לחיזוק ההגנה על מדינת ישראל בצפון הארץ, באיו"ש, באזור עוטף עזה ובגבול המזרחי. זוהי משימה ביטחונית ראשונה במעלה ואני גאה במערכת הביטחון ובצה"ל על הקידום של בנייה של מאות קילומטרים של מכשול שיתנו מענה מול מגוון סיכונים. כל זאת לצד המשך מיגון המעברים והסדרתם. אני מברך על הפתרון שיאפשר הרחבה של העבודות בתפר שמשקף יצירתיות ויוזמה. אני מבקש להודות באופן אישי לתא"ל ערן אופיר, שמוביל מזה למעלה מעשור את הפרויקט של מיגון גבולותיה של מדינת ישראל בנחישות, ביצירתיות, ומתוך תחושת שליחות אמתית".

ראש מנהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון, תא״ל ערן אופיר: "עבודות הקמת המכשול יתנהלו במקביל ויושלמו בתוך כשנה. החלפת הגדר הישנה במכשול ביטחוני המורכב בחלקו מחומה ובחלקו מגדר ״שעון חול״, לצד אמצעים טכנולוגיים מתקדמים תאפשר למנוע בצורה טובה כניסה לשטח ישראל".



0 תגובות